Utbyggnad och förtätning av föreningens fibernät har genomförts med stöd av Landsbygdsprogrammet 2014–2022.
Stödet finansieras delvis med pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling

OBS! ALLA kontakter med Telia som gäller frågor kring vårt gruppavtal Telia Triple Play ska ALLTID tas med gruppsupporten på tel. 020-20 20 70 (ALDRIG till Telias ordinarie kundtjänst 90200!)

Gruppsupporten är öppen vardagar 08.00 – 19.00

Svar på frågor från stormötet

2013-06-26

På tisdagens stormöte ställdes många bra och konkreta frågor. En del kunde vi inte svara direkt på utan har nu kollat upp. Här kommer svaren!

Vilka mått har centralenheten exakt?
300 mm bred, 140 mm hög och 25 mm djup (Produkt-pdf på centralenheten finns nu på medlemsportalen). 

Finns det kortare kabel mellan kopplingsboxen och centralenheten än 10 m?
Ja, Quadracom kommer i alla fall att kunna leverera 5 meters (och 10 meters till dem som behöver). Frågan är förtydligad om det även finns ca 1 meters för er som verkligen kommer att sätta centralenheten direkt på insidan av väggen bakom kopplingsboxen. Återkommer om detta.

När sker porteringen av telefonnummer om jag beställer det?
När du beställer portering anger du datum för när det skall ske. Vänta därför med att beställa just porteringen till dess vi vet exakt datum för driftsättning.

Om du behöver säga upp ditt nuvarande abonnemang tidigare pga längre uppsägningstider, är det smart att se till att det finns en överlappningsperiod som säkerhet eftersom driftsättningsdatumet inte kan anges exakt i nuläget.

När du säger upp ett abonnemang kan det också vara bra att kolla om det går att förlänga det med t ex en månad eller två om det senare visar sig att driftsättningen dröjer. I nuläget jobbar vi enligt tidsplanen med start den 1/9 men som vi signalerade igår finns det omständigheter som gör att detta troligen inte håller. 

Finns det brandvägg i centralenheten?
Ja, Quadracoms centralenhet har en brandvägg, men dock inget viruskydd.