Utbyggnad och förtätning av föreningens fibernät har genomförts med stöd av Landsbygdsprogrammet 2014–2022.
Stödet finansieras delvis med pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling

OBS! ALLA kontakter med Telia som gäller frågor kring vårt gruppavtal Telia Triple Play ska ALLTID tas med gruppsupporten på tel. 020-20 20 70 (ALDRIG till Telias ordinarie kundtjänst 90200!)

Gruppsupporten är öppen vardagar 08.00 – 19.00

Problem med telefonen?

2014-03-13

Medlemsbrev
Datum: 2014 03 13

Har du haft problem med telefonen?
Starta om telefondosan!

För många i vårt fibernät dog telefonen någon gång under gårdagen. Felet är enligt Riksnet ovanligt och lite svårbeskrivet. Lösningen är att du stänger av och startar om telefondosan.

Och detta är ett test du alltid kan göra om det är telefonproblem. Gör så här:
– Dra ur strömkabeln ur telefondosan och sätt i den igen efter ett tiotal sekunder.
– Vänta ca tio minuter innan du testar med att ringa, så att telefondosan hinner starta om och koppla upp sig. 
– Om telefonen fortfarande inte fungerar efter omstart skall du definitivt ringa och felanmäla till Riksnet: 0770-33 99 33.

Ha det så bra i vårblåsten!