Utbyggnad och förtätning av föreningens fibernät har genomförts med stöd av Landsbygdsprogrammet 2014–2022.
Stödet finansieras delvis med pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling

OBS! ALLA kontakter med Telia som gäller frågor kring vårt gruppavtal Telia Triple Play ska ALLTID tas med gruppsupporten på tel. 020-20 20 70 (ALDRIG till Telias ordinarie kundtjänst 90200!)

Gruppsupporten är öppen vardagar 08.00 – 19.00

Felet avhjälpt!

2017-06-15

Den driftsstörning som har variti vårt nät samt Åslebygdens och Börstig/Brismene sedan igår eftermiddag, är nu åtgärdad. I det fall din utrustning inte fungerar direkt, dra ur strömadaptern och starta om samtliga enheter. För driftinformation vid liknande störningar i framtiden, vänligen se Zmarkets hemsida.

Återigen berodde felet på att utrustningen hemma hos en enskild medlem, troligen har felkopplats med följd att den skapat trafikloopar som överbelastar nätet så att det stängs ned. Eftersom detta är tredje gången något liknande händer i vårt nät det senaste året, ska vi undersöka om Zitius kan ta fram någon form av kundinformation i syfte att förebygga liknande fel i framtiden.

Medlemmen ifråga, är troligen ovetande om att hens utrustning orsakat driftsstoppet. Anslutningen i fråga är tills vidare nedsläckt. Medlemmen kommer att kontaktas av Zitius/Riksnet.