Utbyggnad och förtätning av föreningens fibernät har genomförts med stöd av Landsbygdsprogrammet 2014–2022.
Stödet finansieras delvis med pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling

OBS! ALLA kontakter med Telia som gäller frågor kring vårt gruppavtal Telia Triple Play ska ALLTID tas med gruppsupporten på tel. 020-20 20 70 (ALDRIG till Telias ordinarie kundtjänst 90200!)

Gruppsupporten är öppen vardagar 08.00 – 19.00

Driftmeddelande

2018-06-15

DriftlogId: DL0000000008048
Typ: Kvalitetsproblem
Påverkade kunder: 133
Påverkade nät: Börstig Brismene

Starttid: 2018-06-12 14:09:00
Beräknad klartid: 2018-06-15 23:00:00
Klartid: 

Meddelanden från Zitius: 
2018-06-15 09:13  / Info till kund  /  Zitius NOC
Under gårdagskvällen upplevde många problem för både tv och bredband vars operatörer tar in sin trafik från Göteborg. Detta berodde på fortsatta problem med trafikbalanseringen och orsakade störningar trots den utökade kapaciteten tidigare i veckan. Vi jobbar nu för fullt med att se till att trafiken är stabil inför helgen.

2018-06-13 12:25  / Info till kund  /  Zitius NOC
Skickar om detta då jag inte tror det gick ut till alla parter första gången: Vi ser att dem rapporter om hastighets fel från vissa operatörer i area13 och area14 relaterar till denna felsökning. 

2018-06-13 10:47  / Info till kund  /  Zitius NOC
Vi ser att dem rapporter om hastighets fel från vissa operatörer i area13 och area14 relaterar till denna felsökning.

2018-06-13 09:28  / Info till kund  /  Zitius NOC
Vi har kunna se en förbättring hos vissa operatörer sen ändringarna under gårdagen. Felsökning fortsätter på övriga operatörer där fel kvarstår.

2018-06-12 16:10  / Info till kund  /  Zitius NOC
Vi har gjort vissa förändringar och inväntar mätningar från hur det ser ut under kvällen.

2018-06-12 14:20  / Info till kund  /  Zitius NOC
Vi har fått in ett flertal rapporter om hastighetsproblem kvällstid i Göteborg och omnejd. Felsökning pågår.

Du kan följa denna driftstörning i Zitius One.