Utbyggnad och förtätning av föreningens fibernät har genomförts med stöd av Landsbygdsprogrammet 2014–2022.
Stödet finansieras delvis med pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling

OBS! ALLA kontakter med Telia som gäller frågor kring vårt gruppavtal Telia Triple Play ska ALLTID tas med gruppsupporten på tel. 020-20 20 70 (ALDRIG till Telias ordinarie kundtjänst 90200!)

Gruppsupporten är öppen vardagar 08.00 – 19.00

Nyheter

2015-03-17

Resultatet av enkäten…

…finns publicerad på medlemsportalen under "enkäter". Stort tack till alla medlemmar som tog sig tid att hjälpa till att kartlägga våra driftsproblem.  

Läs mer
2015-03-13

Obligatorisk enkät

Innan söndag 15/3 2015 vill vi att samtliga medlemmar i FiberÖstra Falbygden svarar på en enkät kring hur man kopplat och uppdaterat sin utrustning samt hur man upplever eventuella driftproblem.  Vänligen klicka här efter att du loggat in som medlem tillvänster, så kommer du till medlemsbrevet som ger dig mer information samt den länk som leder […]

Läs mer
2015-03-12

Telefonin – felanmälan

Fortfarande är det en del problem med vår telefoni. Den som ringer upp hör mig "konstigt", det är korta (10-30 sekunder) glapp där den som ringer upp inte hör mig som pratar och samtalen bryts. För att vi på bästa sätt ska få ordning på detta så snabbt som möjligt så är det av stor […]

Läs mer
2015-02-18

Telefonin

Under denna vecka och nästa vecka kommer alla som begärt portering via Zitius att få sin telefonibox. Ni kommer att få en avi hem för att lösa ut boxen vid närmaste utlämningsplats. I förra veckan lade vi ut ett informationsbrev från Zitius, på sista sidan av det brevet finns ett kopplingsschema för hur boxen ska […]

Läs mer
2015-02-09

Info från Zitius

Zitius info     401 Kb  

Läs mer
2015-02-08

Uppdatering av TV-boxen imorgon 9/2

Instruktion/infobrev som pdf

Läs mer
2015-01-30

Lösning på telefoni- och TV-problem

Zitius/Riksnet/Sappa tror sig ha funnit tekniska lösningar på de driftsstörningar vi och flera andra föreningar har drabbats av. I bifogade fil finns förklaringar och en instruktion kring vad vi som abonnenter skall göra den 13/2. Läs mer i senaste medlembrevet på medlemsportalen samt i den instruktion som länkas från brevet.  

Läs mer
2015-01-28

Äntligen telefoni!

Efter långt väntande, många diskussioner och envetet tjatande från vår sida så är det klart att telefonin hoppar igång. Porteringsdatum är beslutat till den 2 mars 2015.   Ni som har lämnat in underlag för portering kommer då att få hjälp med att flytta över ert gamla telefonnummer (alternativt få ett nytt om ni inte […]

Läs mer
2015-01-20

Driftsinformation

Quadracom/Zitius har för närvarande driftsstörningar som bl a kan drabba oss. För vår del så kan problemet visa sig som kvalitetsstörningar i samtliga tjänster. Bland annat kan man uppleva att det "laggar" när man ska ta upp en sida på Internet, att det kan ta 10-20 sekunder innan sidan laddar upp. Just nu felsöker man […]

Läs mer
2015-01-14

Inkoppling i Kälvene i natt.

Som vi tidigare informerat medlemmarna så är ett led i att skapa en mer driftsäker anslutning för vårt fibernät, att koppla in oss direkt på Skanova-fiber via Teliaboden i Kälvene. Därifrån går det en egen direktfiber till Göteborg. Quadracom meddelade nu på morgonen att omkopplingen skedde i natt och att trafiken flyter utan störningar. Läs mer på […]

Läs mer